1.Ananas

2.Angrešt

3.Aronia

4.Banány

5.Borůvky

6.Broskve

7.Brusinky

8.Citron a limetka

9.Granátové jablko

10.Grapefruit

11.Jahody

12.Jeřáb sladkoplodý

13.Karambola

14.Kaštan jedlý

15.Kdoule

16.Kivi

17.Kvajáva

18.Lískové oříšky

19.Maliny

20.Mandarinky

21.Mandle

22.Mango

23.Meruňky

24.Mochyně

25.Mučenka

26.Opuncie

27.Ořech pekan

28.Ostružiny

29.Papaja

30.Piniové oříšky

31.Pistácie

32.Rakytník

33.Rambutan

34.Rybíz

35.Slívy

36.Tomel

37.Třešeň

38.Vinné hrozny

39.Višeň

40.Liči

 

 

 

 

 

   VÍNO     JUJCE     SIRUPY     LIKÉRY   PUNČE     PLODY     DŮVODY PROČ PÍT PIVO

 

PočasíVíce počasí

 

Ovoce                                Zelenina

 

 

http://mirazood.sweb.cz/udrzba/Baner.jfif

 

    

 

http://mirazood.sweb.cz/udrzba/pivo.pngDůvody proč pít pivo http://mirazood.sweb.cz/udrzba/pivo.png

 

 

Popcorn je zdravý jako ovoce. Pomáhá srdci a chrání před rakovinou

obsahuje překvapivě velké množství rostlinných antioxidantů polyfenolů, které pomáhají snižovat riziko srdečních onemocnění, rakoviny i jiných nemocí.

Polyfenoly jsou ve velké míře především v ovoci a zelenině, ale jejich nezanedbatelné množství obsahuje i čaj, pivo, olivový olej, káva, čokoláda a ořechy. Polyfenoly dokážou odstranit z těla chemikálie známé jako volné radikály, které mohou poškodit buňky a tkáně v těle.

 Nejzdravější ovoce

Broskve a nektarinky – balíček draslíku

Všichni známe banány a to, kolik obsahují draslíku. Nicméně dvě broskve nebo nektarinky obsahují větší množství draslíku, než jeden banán. Pomáhá posilovat zdraví nervů a svalů, což z nich dělá jedny z nejzdravějších plodů. Slupka je bohatá na antioxidanty a vlákninu. Můžete je dát do koláče, dezertů, konzumovat je můžete pečené nebo syrové.

Ananas – protizánětlivá síla

Toto tropické ovoce je skvělým zdrojem bromelainu, což je protizánětlivý enzym, který snižuje riziko srdečních záchvatů či mrtvic. Také se ukazuje, že pomáhá zvyšovat plodnost.

Hrozny – zdraví pro srdce

Hroznové víno umí odrážet srdeční choroby a snižovat vysoký cholesterol a to zejména díky quercetinu a resveratrolu, což jsou antioxidanty. Také obsahuje hodně draslíku a železa, což pomáhá na svalové křeče a anémii.

Kiwi – nabité vitamíny

Pod chlupatou slupkou najdete sladké ovoce, které je plné vitamínů C a E. Oba tyto vitamíny jsou silné antioxidanty, které tělo chrání před rakovinou a podporují také zdraví očí. Kiwi má také nízkou hladinu kalorií a má vysoký obsah vlákniny, což je skvělé při hubnutí.

Mango – posilovač imunity

Mango je stále populárnější ovoce, má výjimečně vysokou hladinu beta-karotenu, které tělo mění na vitamín A, což podporuje růst kostí a posiluje imunitní systém. Obsahují víc jak padesát procent denního příjmu vitamínu C, což je víc, než pomeranče.

Jablko – zdraví mozku a srdce

Jedno středně velké jablko má nízký obsah kalorií, ale zato je bohaté na quercetin, což je silný antioxidant, který chrání degeneraci mozkových buněk. U dospělých jedinců, kteří pravidelně konzumují jablka, se snižuje pravděpodobnost vysokého krevního tlaku, snižuje se hladina cholesterolu, brání rakovině tlustého střeva, podporuje zdraví zubů i snížení hmotnosti.

Granátová jablka – spousta antioxidantů

Granátová šťáva obsahuje spoustu antioxidantů, dokonce víc, než v zeleném čaji nebo červeném víně. Jde také o skvělý zdroj draslíku, který pomáhá udržovat energii v těle a má dohled nad vysokým krevním tlakem. Je však dobré si promluvit nejdříve s lékařem, protože granátová šťáva může snižovat účinky některých léků.

Banány – zdravá svačinka

Banány jsou skvělou svačinou na cesty, je v podstatě nabitý draslíkem a vlákninou, což přirozeně podpoří vaší energii po celý den. Neobsahuje tuky, soli a jde tedy o zdravější svačinku, než jsou brambůrky, preclíky a podobně.

Borůvky – nabité antioxidanty

Dlouho byly borůvky považovány za jednu ze superpotravin. Jsou nabité antioxidanty, vitamínem C a anthokyaninem, který posiluje dobrou náladu. Pomáhá mírnit slepotu u starších lidí, jsou mnohem výživnější, než jste si mysleli.

 

http://mirazood.sweb.cz/oz/ovoce.jpg

 

 TOPlist

 

 

 

 

 

01.Artyčok

02.Bambusové výhonky

03.Brokolice

04.Celer

05.Cuketa

06.Čekankové puky

07.Červená řepa

08.Česnek kuchyňský

09.Endivie-štěrbák

010.Fazol obecný

011.Fenykl sladký

012.Hlávkové zelí

013.Hrášek

014.Chřest

015.Kapusta hlávková

016.Karotka a mrkev

017.Kedluben

018.Kukuřice

019.Květák

020.Mangold

021.Paprika

022.Pastinák

023.Pažitka

024.Pekingské zelí

025.Petržel

026.Pór

027.Rajče

028.Rebarbora

029.Růžičková kapusta

030.Ředkev černá

031.Ředkev japonská

032.Ředkvička

033.Řeřicha

034.Salát listový

035.Šalotka cibule

036.Špenát

037.Topinambur

038.Okurky